در زیر به معرفی و توضیح اشتباهاتی می­پردازیم که مهمترین عامل عدم نتیجه گیری افراد در بحث تناسب اندام می­باشند. آنها را به دقت مطالعه نمائید و از هیچکدام غافل نشوید.

اجرای برنامه تمرینی و غذایی به صورت تناوبی

این مشکل مهم ترین دلیل عدم نتیجه گیری افراد می باشد. برای مثال فرد به طور تناوبی چند روز، هفته یا ماه برنامه تمرین و تغذیه خود را رعایت می کند و چند روز، هفته و یا چند ماه بعدی به هر دلیل آن را کاملا ترک می کند و این موضوع باعث از بین رفتن تمام دست ­آوردها و درجا زدن وی می شود.

 تقلب بیش از حد در اجرای برنامه ها و فاصله گرفتن تدریجی از برنامه غذایی و تمرینی

در بسیاری موارد فرد به عمد یا ناخودآگاه از برنامه ها فاصله می گیرد در حالی که گاها تصور هم می­کند به طور کامل آن را اجرا می

نماید. برای جلو گیری از این مشکل، به صورت مکرر برنامه و توضیحات آن را مطالعه نموده و همچنین به بخش های آموزش، سوالات متداول و توضیحات مهم برنامه ها در وبسایت مراجعه نمائید. همچنین در صورت وجود هر نوع ابهام و سوال با پشتیبانی سلامت فیتنس تماس بگیرید. نمیتوانیم خودمان را فریب دهیم، تغییرات بزرگ حاصل اراده قوی، پشتکار و تداوم می باشد. اگر برنامه ها را دقیق و با اراده اجرا نکنیم به نتایج مطلوب نخواهیم رسید.

مطالعه نکردن توضیحات برنامه ها

قبل از شروع به اجرای برنامه غذایی و تمرینی، حتما چندین بار آنها را به دقت مطالعه نمائید تا کاملا یاد بگیرید و در صورت هر گونه سوال و ابهام  حتما از راه های ارتباطی بیان شده با پشتیبانی تماس بگیرید.

ایجاد هر تغییری در ابتدا اندکی دشوار به نظر می­رسد زیرا به شرایط جدید عادت نداریم. به همین دلیل بسیاری از افراد شروع اجرای برنامه را به تاخیر می اندازند و یا در همان هفته های اول آن را رها می کنند.

پس از دریافت برنامه، هفته اول را به فراهم کردن شرایط و زیرساخت های لازم برای اجرای برنامه غذایی و تمرینی اختصاص دهید. همچنین یک تا دو هفته طول خواهد کشید تا به شرایط جدید عادت کنید و بتوانید برنامه ها را کامل و دقیق اجرا نمائید، پس صبور و متمرکز باشید.

تاثیرپذیری از مطالب بی اساس، غیر علمی و تاریخ مصرف گذشته ای که در فضای مجازی، وب سایت­ ها و شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام و … با عناوین جذاب و فریب دهنده به اشتراک گذاشته می­شود.

عدم اطمینان کافی به مربی و تاثیر پذیری از افراد متفرقه ای که به دلایل مختلف از جمله سودجویی یا نادانی، در مورد برنامه غذایی و تمرینی شما اظهار نظر می کنند.

ایجاد تغییرات خودسرانه و نادرست در برنامه غذایی و تمرینی، ناشی از باورهای نادرست تغذیه ای و ورزشی

به عنوان مثال فرد خودسرانه میزان مصرف منابع پروتئینی خود را افزایش میدهد و یا شدت و مدت تمرین را دستکاری می کند و یا بدون اجازه از داروها و مکملهای مختلف استفاده می کند.

عدم استفاده از خدمات پشتیبانی و راهنمایی کارشناسان سلامت فیتنس، اقدامات خودسرانه و سلیقه ای

کارشناسان ما موظف و متعهد می­باشند هر سوال و پشتیبانی که لازم داشتید در راهنمایی و کمک به شما کوتاهی نکنند. بنابراین هر موقع لازم بود بدون خجالت و رودربایستی با ما تماس بگیرید.

مقایسه کردن خود با دیگر افراد

از نظر علمی هر انسانی شرایط جسمانی و روانی خاص خودش را دارد که با هر فرد دیگری متفاوت است. مقایسه خود با دیگران میتواند مانع پیشرفت فرد و همچنین باعث ناامیدی و عدم لذت بردن وی از زندگی و مسیر پیشرفت شود.

مشورت خواستن و کمک گرفتن از افراد غیرمتخصص و فاقد صلاحیت و تاثیر پذیری از آنها

تمام آنچه برای رسیدن به هدف نیاز است توسط مجموعه سلامت فیتنس و از طریق پشتیبانی و بخش های مختلف وبسایت ارائه شده است و کاربر در صورت هر نوع مشکل و ابهام، باید با کارشناسان سلامت فیتنس تماس بگیرد.

 توجه بیش از حد به وزن و BMI

تغییرات وزن و  BMI در بسیاری از موارد نمی تواند معیار دقیقی برای تعیین میزان پیشرفت افراد باشد و اگر بیش از حد به آن اهمیت دهید، می تواند اثر مخرب روانی داشته باشد. به عنوان مثال دو نفر با قد و وزن یکسان می توانند ظاهر و تیپ بدنی کاملا متفاوت داشته باشند. بنابراین به جای استفاده از این معیارها می­توانید چند هفته یک بار و در شرایط  یکسان از اندام خودتان عکس تهیه نموده و با عکس های قبلی خود مقایسه نمائید و یا میزان پیشرفت در قابلیت های جسمانی (مانند قدرت و استقامت عضلانی) و اندازه های بدن (مانند دور شکم) را مقایسه کنید.

داشتن انتظارات دست نیافتنی و دور از واقعیت

برای مثال اگر فردی با درصد چربی ۳۵ انتظار داشته باشد در مدت دو ماه عضلات شکم تفکیک شده بسازد هر قدر هم در این مدت پیشرفت خوبی داشته باشد باز هم ناراضی و ناامید خواهد بود. البته در سلامت فیتنس، هدف از برنامه و میزان تغییرات مورد انتظار در ابتدای هر دوره به فرد اطلاع و توضیح داده می شود.

رها کردن کامل تمرین و تغذیه سالم بعد از رسیدن به هدف

این کار یک اشتباه بزرگ است زیرا به دلایل فیزیولوژیک حتی قهرمانان بزرگ نیز اگر ورزش و تغذیه مناسب را ترک کنند زیبایی و قابلیت های بدنی کسب شده آنها به مرور زمان از بین خواهد رفت. هرچند حفظ کردن شرایط بدنی مناسب زحمت کمتری نیاز دارد با این وجود اگر همه چیز را کاملا رها کنید همه دستاوردها نیز به مرور زمان از دست خواهد رفت و این موضوع به ورزش پاک یا استفاده از دارو ارتباط چندانی ندارد. بنابراین بهترین کار تغییر سبک زندگی یا همان لایف استایل می باشد.